torsdag 19 januari 2012

Nytt flugbindningsmaterial och några aktioner på tradera

Idag kom en leverans från Mistpool med diverse flugbindningsmaterial. Det är första gången jag beställer därifrån, men det blir troligen fler gånger för det gick väldigt smidigt och fort. Två dagar, från Finland, tog det innan grejorna låg i min brevlåda. Jag har letat länge efter en kortskaftad grov krok med stort gap för större öringflugor. I beställningen från Mistpool fanns en modell som kan vara just den jag letat efter, TMC 600SP. Det är egentligen en havsöringskrok som jag tror även lämpar sig mycket bra för lite större öringflugor som fiskas med lite grövre spö och lina.
På tradera har jag nu tre flugaktioner igång, 4 st streamer, 3 flymfer och 3 st chechnymfer.

1 kommentar:

  1. Om du beställer från flugbindning.com så har du prylarna dagen efter! Dess utom så talar alla svenska.

    Mvh
    Perra

    SvaraRadera